Прес-центр

2015

Студенти та журналісти ознайомилися з роботою Южно-Українського енергетичного комплексу

27-28 серпня студенти столичних ВНЗ та представники провідних інформаційних агентств України ознайомилися з роботою Южно-Українського енергетичного комплексу.

Захід було проведено у рамках просвітницького проекту «Весняна школа» НАЕК «Енергоатом» та приурочено до початку навчального року. Відвідавши Южно-Український енергокомплекс студенти отримали мотиваційні настанови керівництва ЮУАЕС та переконалися у необхідності успішного навчання та отримання глибоких знань для подальшого працевлаштування і швидкого кар’єрного зростання.

Ініціаторами заходу виступили представники «Українського ядерного товариства» та студентського руху «Молодіжна енергетична спільнота».

Під час візиту учасники заходу відвідали машзали енергоблоків №1,2,3, БЩУ-1,2, Ташлицьку ГАЕС і Олександрівську ГЕС, а також повномасштабний тренажер Южно-Української АЕС. Крім того студенти та журналісти взяли участь у круглому столі з керівництвом та фахівцями ЮУАЕС. Учасників заходу, зокрема, цікавили питання продовження терміну експлуатації енергоблоків ЮУАЕС; постфукусімські заходи безпеки, що були реалізовані на атомній станції, перспективи та особливості впровадження палива корпорації Westinghouse.

Важливим питанням, що чи не найбільше цікавило студентів, стало працевлаштування молодих працівників на ЮУАЕС. Студенти профільних ВНЗ мали змогу детально поспілкуватись з потенційним роботодавцем про вимоги до молодих працівників, необхідний рівень підготовки, умови праці, а також пільги та соціальні гарантії.

У рамках круглого столу також відбулась презентація руху «Молодіжна енергетична спільнота», як одного з ініціаторів поїздки. Студенти - представники «МЕС» висловились за необхідність розширювати взаємодію між молоддю, яка здобуває освіту за фахом, та Енергоатомом для підвищення обізнаності населення в аспектах, пов’язаних з енергетикою, а також для підтримки позитивного іміджу професії енергетика та вітчизняних енергетичних підприємств.

Нагадаємо, що учасники просвітницького проекту «Весняна школа» НАЕК «Енергоатом» були відібрані на основі конкурсу есе. Протягом березня-травня 2015 року студенти відвідували заняття за участі провідних спеціалістів та керівників НАЕК «Енергоатом». Найактивніші та найсумлінніші учасники школи отримали можливість відвідати Рівненську АЕС у квітні, Запорізьку АЕС у червні та Южно-Українську АЕС у серпні. Екскурсії на станцію стали заохоченням для слухачів, які відвідали не менше двох третин заходів, передбачених освітньою програмою.

_________________________________________________________

Закриття Весняної школи НАЕК «Енергоатом»

_________________________________________________________

Лекція 9

_________________________________________________________

Архів фотографій з дев’ятої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 8

Презентація начальника відділу екології Виконавчої дирекції з ядерної та радіаційної безпеки і науково - технічної підтримки Немцова О.А. на восьмій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Презентація начальника відділу нагляду за радіаційною безпекою та екологією Дирекції з нагляду за безпекою Варбанця А.М. на восьмій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Архів фотографій з восьмої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з восьмої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 7

Презентація тимчасово виконуючого обов’язки виконавчого директора з кадрів, праці та соціальних питань Янішевського В.К. на сьомій лекції Весняної школи НАЕК «Енергоатом»

_________________________________________________________

Архів фотографій з сьмої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 6

Презентація віце-президента Айсіна А.А. на шостій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Презентація директора ВП «НТЦ» Власенка М.І. та начальника відділу інноваційних паливних циклів і РАВ ВП «НТЦ» Годуна О.В. на шостій лекції Весняної школи НАЕК «Енергоатом»

_________________________________________________________

Презентація заступника центру із впровадження нової моделі ринку Петриковця К.Я. на шостій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Архів фотографій з шостої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з шостої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з шостої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 5

Презентація директора з міжнародного співробітництва на п’ятій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" Кухарчука М.П.

_________________________________________________________

Архів фотографій з п’ятої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з п’ятої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 4

Презентація директора департаменту з управління продовженням експлуатації Клочко В.В. та заступника директора департаменту з управління продовженням експлуатації Зарицького М.С. на четвертій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" 

 

_________________________________________________________

Презентація генерального директора ВП «Атомпроектінжиніринг» Рибчука О.М. на четвертій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Архів фотографій з четвертої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з четвертої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з четвертої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з четвертої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 3

Презентація генерального директора ВП «Атомпроектінжиніринг» Рибчука О.М. на третій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Лекція №3 весняної школи НАЕК «Енергоатом». Виступ Андріанова Олексія та Олександра Рибчука 

Архів фотографій з третьої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Лекція 2

Презентація директора із закупівель ядерного палива та регулювання зовнішньоекономічної діяльності Болібока О.В. на другій лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом"

_________________________________________________________

Лекція №2 весняної школи НАЕК «Енергоатом». Виступ Олександра Болібока. 

_________________________________________________________

Архів фотографій з другої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з другої лекції Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

Уривки з кращих та найоригінальніших есе  учасників Весняної школи НАЕК Енергоатом

Белець Владислав Вікторович (студент 5 курсу факультету Електроенерготехніки і автоматики, кафедра "Електричних станцій" Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

«Здавна і дотепер наявність чи відсутність енергії рухала процеси як у дикій природі,  так і в людських соціумах. Метелик, який летить рухаючи крильцями – яскравий приклад енергії. Роль атомної енергетики у сучасному світі – це роль інструмента для відловлювання метеликів, такий собі глобальний сачок для енергії. Чому ж не виробник? Тому, що енергія не виникає з нічого і нікуди не зникає. Вона перетворюється і перетворюється. Споживачі, «кур’єри» і виробники електричної енергії, це всього-на-всього посередники у енергетичних іграх Всесвіту. Але саме атомна енергетика вносить у цей вируючий хаотичний калейдоскоп матерії серйозний та вагомий контраст з порядку та дає впевненість у майбутньому людства…

Мирний атом – спокійний світ.»

Бєлих Дмитро Олександрович (студент факультету теплоенергетичної фізики, Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

«Сегодня атомная энергетика уже не грудной ребенок, как в 50-х, а вполне уверено шагающий малыш, у которого впереди долгая жизнь».

Это говорит нам о том, что малыш с каждым днем растет и набирается опыта, что меня очень радует.»

Боднар Петро Ігорович (студент філософського факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка):

«Разом із атомною бомбою світ отримав новий технологічний вогонь якого ніхто не міг уявити в епоху «Прометея»… Атомна енергетика по суті здійснила мрію алхіміків, навчивши людину перетворювати  одну речовину в іншу. Ми постали перед величезними можливостями в освоєнні космосу, глибин океану та арктичних пустель. Це шанс зазирнути до кролячої нори, де ніколи не ступала нога людини. Нам лячно як ніколи, але природня цікавість тягне людину в темряву невідомого».

Буркова Інна Андріївна (аспірант з напряму екології Національного університету біоресурсів і природокористування України):

«Я наголошувала, що в перспективі можна використовувати окремі види мікроорганізмів для очищення територій від Cs137 та Sr90» (цитує власні дослідження).

Дерев’янко Наталія Григорівна (студент Інституту енергозбереження та енергоменеджменту Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

«Проблема не в атомі, а в штучно звуженому колі альтернатив дешевому паливу. Глобальний світ манить і відкривається для подорожніх, що взяли в наплічник хліб і сіль сучасності – найпередовішу енергетику.

Давайте разом окреслимо межі, напрямки і геополітику нашої атомноенергетичної ойкумени. Безпека, роз’яснення, економічні обрахунки можливі за зваженої політики звернення до передових енергетичних технологій. Нехай поки що не любімо атомну енергетику, але повертаймось до неї обличчям, засукавши рукава для невдячної, але такої потрібної праці».

Константинова Віра Андріївна (аспірант за спеціальністю «Політичні інститути та процеси» Маріупольського державного університету):

«В умовах конфлікту з Росією колосальне значення набуває вирішення проблеми проектування реакторів в умовах ведення бойових дій, адже, жодна АЕС у світі не спроектована під подібні сценарії. За умови належного фінансування галузі та масштабної PR-кампанії, спрямованої на підвищення рівня підтримки з боку населення, українська атомна галузь може отримати новий поштовх до розвитку».

Міргаязов Олексій Фарітович (магістр спеціальності автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології Національного авіаційного університету):

«Ядерна технологія 4-го покоління забезпечить економічно ефективне і безпечне максимальне використання енергетичного потенціалу природних ресурсів, оптимальне поводження з ядерними відходами і мінімальні ризики розповсюдження. Таким чином, в досяжному майбутньому лише новітні розробки у атомній енергетиці можуть забезпечити світ енергією у повному обсязі, без значних екологічних та соціальних наслідків».

Нефьодов Олександр Олексійович (магістр Київськго національного університету ім. Тараса Шевченка за спеціальністю «Ядерна фізика»):

«Реакторні установки постійно модернізуються та створюються нові типи реакторів – велика кількість науковців працює над тим, щоб не тільки зробити атомну енергетику безпечнішою, але й більш вигідною в економічною плані. Йде безперервний процес оптимізації, пошуку нових ідей. Я вважаю, що саме вміння створити та раціоналізувати ідею є необхідної складовою успішної людини XXI сторіччя. Тому, вирішуючи питання, в чому ж роль атомної енергетики в сучасному світі, я можу сказати: «В створенні прогресу».

Новіков Генадій Борисович (студент факультету соціології і права Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

«В стране перманентная катастрофа. Война. Снова этот проклятый человеческий фактор. Но все, что имеет начало, обязательно будет иметь и конец. А значит, мир неизбежен. Ключевую роль в преодолении катастрофы непременно сыграют все еще имеющиеся в стране “точки роста”: ключевые научно-образовательные центры страны (КПИ, КНУ и т.д.), наукоемкие отрасли промышленности (атомная энергетика в т.ч.) и низовая инициатива на местах. Так победим».

Подрубайло Олександр Олександрович (аспірант кафедри обчислювальної техніки Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

«Хочется верить, что дальнейшее развитие науки и техники позволят превратить атомные реакции в надежный и безопасный источник энергии для человечества, позволив снизить выбросы вредных веществ и не так интенсивно выкачивать невосполнимые природные богатства нашей планеты. Возможно, в недалеком будущем появятся атомные космические корабли, которые дадут нам возможность лучше исследовать нашу Солнечную систему. Реализация разрабатываемой в США и Южной Корее атомной водородной инициативы способна значительно снизить потребность в бензине. Кроме того, международные исследования по созданию термоядерного реактора, возможно, обеспечат Землю наиболее мощным и экологичным источником энергии за всю ее историю».

Радевич Данило Павлович (студент фізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка):

Хiба  ж  не  я…  хiба  ж  не  ми

У  рукопашному  стремлiннi 

В  космiчнi  гони  безгомiннi 

Ішли  одчайно  проти  тьми 

Непiзнаного,  щоб  пiзнати 

Таїнь  свiтiв  надсвiтлових, 

i  умирали,  як  солдати, 

В  ядрi  розлущуючи  атом 

задля  живих!

Б. Олійник

Ядерна енергетика – чи не найбільш обговорюване й суперечливе джерело електроенергії в сучасному світі. З одного боку воно найефективніше серед відомих ресурсів. З іншого аварії на Чорнобильській АЕС (1986 р.) та на АЕС у префектурі Фукусіма (2011 р.) стали поштовхом до суспільних виступів проти використання «мирного атома», що перевело питання розвитку ядерної енергетики радше в політичну площину, ніж у наукову дискусію. Однак саме поняття енергетичної незалежності, економічної та екологічної доцільності змушують відійти від популістських закликів і зазирнути вглиб питання.

Романович Денис Олександрович (студент Теплоенергетичного факультету кафедри теплоенергетичних установок ТЕС і АЕС Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут»):

 «Нельзя в полной мере оценить роль атомной энергетики, не проанализировав долгосрочные перспективы, ведь её нынешние вклады и достижения меркнут перед возможностями, которые уже сегодня закладываются в неё современной наукой. В настоящее время мировая энергетика начинает длительный и сложный переход от старого подхода («сжигания углеводородов») к новому («управляемым реакциям термоядерного синтеза»). Управляемый термоядерный синтез позволит открыть мощный источник энергии, практически неисчерпаемый и относительно безопасный. Что выведет атомную энергетику на новый уровень и, в конечном итоге, разрешит глобальную проблему истощения месторождений ископаемых видов топлива».

Скокова Анастасія Ігорівна (магістр першого року навчання спеціальності «Екологія» Національного інституту біоресурсів і природокористування):

«MAKE IT NUCLEAR. Знаєте, що мене дивує найбільше в атомній енергетиці? Парадокс. Контраст. Найменший вплив на довкілля самої АЕС за нормального режиму роботи проти наймасштабніших ризиків за умови аварії. Фактично «зелений» цикл добування електроенергії з ядерного палива проти усього життєвого циклу палива з відсутністю технології його безпечної утилізації. Проти відсутності утилізації взагалі. Практично найдешевша енергія за собівартістю проти можливих колосальних збитків. І ці збитки виражаються у втраті не скільки коштів з державного бюджету, скільки у втраті біоценотичного багатства та руйнуванні генофонду. Парадокс, контраст, і, виявляється, серйозний виклик. До якого, можливо, не завжди відносяться достатньо серйозно. Моя позиція на сьогодні  – сказати атомній енергетиці «ні» для України. Чого ще можна очікувати від еколога, можливо, подумаєте ви. Проте, це не значить, що я не змінюю свою думку. Чи можете ви показати мені, що я помиляюсь? Що на сьогодні є реальна перспектива застосування атомної енергетики на новому рівні? Я дуже хочу побачити реалії».

Тегза Дарія Вікторівна (студент факультету соціології і права Національного технічного університету України «Київський Політехнічний Інститут»):

«Моя задача як соціолога, показати людям, що Чорнобильська трагедія - це пройдений етап, людська помилка, сумна сторінка історії, яку час перегорнути.

Використання атомної енергетики дозволить зменшити рахунки за електроенергію українців,дасть нові робочі місця, збільшить рівень зацікавленості майбутніх студентів в ролі мирного атома etc».

Тихомиров Антон Вікторович (магістр політології Національного університету «Києво-Могилянська академія):

«Численні екологічні активісти, представники партій «Зелених» вимагають закриття атомних станцій. Опоненти атомної енергетики наводять аргументи про небезпеку для навколишнього середовища, накопичення відходів, ризик аварії і опромінення. Проте, в Україні атомна електроенергія має продовжувати розвиватися і на користь цього можна навести декілька вагомих аргументів. Перша причина, чому зараз потрібно звернутися до атомної енергетики, пов’язана з економічною складовою. Другим аргументом на користь використання атомної енергетики є політична доцільність. Третя причина пов’язана з поганою екологічною ситуацією, спричинена роботою ТЕС».

Шепетько Олексій Ростиславович (Студент теплоенергетичного факультету Національного технічного університету  України «Київський політехнічний інститут):

«Казочки» про шкідливість викиду вуглецю в атмосферу та глобальне потепління, що назріває, залишимо для дітлахів. Важко передбачити, чи вдасться людству повністю перейти до відновлювальних джерел енергії, враховуючи соціально-політичні та економічні проблеми сьогодення, проте точно можна сказати, що розвиток атомної енергетики приноситиме все більше користі і стане все більш безпечним та вигідним джерелом енергії в тих країнах, які не поскупляться  на  фінансування  науки, техніки та якісну підготовку висококваліфікованих кадрів».

Ярощук Олександр Володимирович (бакалавр міжнародного права університету економіки та права КРОК):

«Атомна енергетика сьогодні стала стабілізатором енергетичного комплексу. Пишучи про роль та місце атомної енергетики в світі після буму будівництва АЕС та нових енергоблоків в середині 70-х років минулого століття, турецький професор Вурал Алтин сказав: “Людина закрила великого джина в пляшці і змусила його працювати на себе. Джин сказав: “Я буду служити, поки залишатимусь в пляшці, але ні в якому разі не випускайте мене назовні, інакше я завдам значної шкоди”. Таким чином, професор Вурал Алтин хотів сказати, що атомна енергетика надзвичайно важлива для світу, але застеріг, що лише дотримуючись правил поводження з нею, ми зможемо гарантувати собі безпечне її використання».

Яценко Михайло Віталійович (студент спеціальності атомна енергетика Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»):

«Не дивлячись на деякий острах громадськості, можна сказати, що сучасні АЕС є безпечними. Як приклад, Всесвітня ядерна асоціація публікувала дані, згідно з якими гігават потужності, виробленої на вугільних електростанціях, в середньому (враховуючи весь виробничий шлях) обходиться в 342 людські жертви, на газових – у 85, на гідростанціях – у 885, тоді як на атомних – всього у 8.

Я, як патріот  своєї країни і майбутній спеціаліст даної галузі, розумію важливість розвитку атомної енергетики у нас в країні. В ”атомній” історії України є багато славетних людей, якими я щиро пишаюся».

_________________________________________________________

ПРЕЗЕНТАЦІЯ Юрія Недашковського на відкритті Весняної школи НАЕК «Енергоатом»

_________________________________________________________

Лекція №1 весняної школи НАЕК «Енергоатом». Виступ президента компанії Юрія Недашковського. 

_________________________________________________________

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

Архів фотографій з першої зустрічі Весняної школи НАЕК "Енергоатом" - 2015

_________________________________________________________

ВЕСНЯНА ШКОЛА НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ» - 2015

 

Конкурс на участь в освітній програмі «Весняна школа НАЕК «Енергоатом» - 2015» направлений на залучення активної студентської молоді до ознайомлення із сучасним станом розвитку ядерної енергетики України.

Термін навчання: березень – квітень 2015 року.

Періодичність занять: два рази на тиждень.

Кількість учасників: 30 осіб.

Для кого: студенти та молоді активісти всіх спеціальностей та напрямів.

Місце проведення заходів: приміщення НАЕК "Енергоатом" (м. Київ)

Останній термін подачі есе: 1 березня 2015 року.

 

ПРОГРАМА ЗАХОДІВ:

Типи занять студентів:

- відкриті лекції-дискусії та зустрічі з керуючим менеджментом та відповідальними співробітниками;

- екскурсія на АЕС.

 

1. Лекції-дискусії

Навчальний процес буде організований у формі відкритих лекцій-дискусій (до 2 годин) студентів з експертами та провідними фахівцями в галузі атомної енергетики. Протягом навчання студенти отримають знання та подискутують інформацію на наступні теми:

У процесі реалізації проекту теми будуть уточнені та скоректовані.

2. Екскурсія на АЕС.

Наприкінці навчального курсу буде організована екскурсія на АЕС для студентів, які успішно завершили навчальний курс. Такий тип активності дозволить закріпити отримані знання та буде додатковою мотивацією для постійного відвідування студентами занять.

Протягом екскурсії пропонується організувати зустріч з директором АЕС, під час якої забезпечити двосторонню комунікацію.

 

ПРОЦЕДУРА КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ:

Відбір учасників відбуватиметься на основі конкурсу есе на тему «Роль атомної енергетики у сучасному світі». Оцінювання відбуватиметься співробітниками Центру зовнішніх інформаційних комунікацій.

Конкурс есе оцінюватиметься за трьома основними критеріями: логічність та послідовність викладу; аргументованість тез; та оригінальність ідей. Кожен критерій оцінюється за 10 бальною шкалою, де 1 – це найнижчий бал, а 10 – найвищий. Максимальна сума балів – 30.

Учасники, які наберуть найбільшу кількість балів будуть відібрані в учасники програми обміну.

Вимоги до есе: обсяг до 1 сторінки.

В заявці має бути вказано ПІБ, місце навчання/роботи та контакти апліканта.

Для того, щоб взяти участь у Програмі необхідно до 1 березня 2015 року надіслати заявку на участь та есе на електронну скриньку pr@atom.gov.ua.

 




Сринька довіри

Весняна школа НАЕК «Енергоатом»