Прес-центр

13.07.2017

На Рівненській АЕС тривають підготовчі роботи з транспортування відпрацьованого палива до ЦСВЯП

На майданчику Рівненської АЕС тривають роботи з підготовки до транспортування на територію централізованого сховища відпрацьованого ядерного палива (ЦСВЯП) відпрацьованих тепловиділяючих збірок.

Україна щороку втрачає близько 200 млн доларів за вивезення до РФ відпрацьованого ядерного палива, яке у майбутньому може стати цінним енергоресурсом для реакторів наступних поколінь. 6 липня 2017 року НАЕК «Енергоатом» отримав ліцензію Держатомрегулювання України на офіційне будівництво ЦСВЯП у зоні відчуження Чорнобильської АЕС.

Транспортування ВЯП з Рівненської АЕС до майбутнього ЦСВЯП планується за спеціальним маршрутом залізницею загального користування. Для цього будуть застосовуватись американські технології Holtec International (Холтек): герметичний багатоцільовий контейнер (БЦК) для зберігання ВЯП; транспортний контейнер HI-STAR для радіаційного захисту і захисту БЦК від зовнішніх впливів під час зберігання та транспортування; металобетонний контейнер HI-STORM для біологічного захисту і пасивного тепловідведення від ВЯП, що зберігаються у БЦК.

На сьогоднішній день на Рівненській АЕС виконана низка робіт з підготовки відпрацьованих тепловиділяючих збірок для транспортування до ЦСВЯП. Їх виконання координується представниками Дирекції Компанії та її відокремлених підрозділів: РАЕС, ХАЕС, ЮУАЕС, «Атомпроектінжиніринг», які у форматі відеоконференцій визначають ключові питання та подальші плани. Хід проведення робіт контролює президент НАЕК «Енергоатом» спільно з представниками Холтек, Держатомрегулювання України та експертних організацій.

В період планово-попереджувального ремонту енергоблоку №4 за допомогою імітаторів транспортних контейнерів будуть проводитися роботи з визначення оптимального процесу завантаження палива та шлях пересування контейнерів з енергоблоку проммайданчиком РАЕС до залізничної платформи. Аналогічні роботи вже були проведені на енергоблоках №1, №2 та №3. Наразі триває оформлення необхідної документації з підготовки технічних завдань на реконструкцію вантажопідіймальних механізмів, перевантажувальних машин та інш. За словами заступника головного інженера РАЕС з ремонту Олександра Іванька, усі роботи успішно виконуються згідно зі встановленим графіком, на черзі – приймання, проведення вхідного контролю та випробування обладнання Холтек.






Сринька довіри

Весняна школа НАЕК «Енергоатом»