Прес-центр

Капітальні інвестиції РАЕС у 2018 році склали більше трьох мільярдів гривень

Розмір шрифту

Скинути
13.03.2019

В 2018 році основні капітальні інвестиції на РАЕС були спрямовані на технічне переоснащення та реконструкцію і склали більше трьох мільярдів гривень. Реалізація заходів капітального будівництва вартувала більше трьох мільярдів гривень. Відтак очевидним є факт повномірного і поступового руху вперед.

Основним завданням 2018 року для підприємства було продовження терміну експлуатації енергоблоку №3, з яким колектив електростанції успішно впорався. Рівненська АЕС стала єдиною атомною станцією України, якій вдалося збільшити понадпроектний термін експлуатації третього енергоблоку на 20 років. Завданням же поточного року, окрім виконання робіт щодо технічного переоснащення енергоблоків РАЕС, є завершення будівництва нових об’єктів, зокрема реабілітаційно-оздоровчого центру, технічного центру автоматизованих дистанційних засобів контролю металу.

Проект із добудови реабілітаційно-оздоровчого центру (РОЦ), який функціонуватиме на базі навчально-тренувального центру (НТЦ) перебуває на завершальній стадії. За словами заступника генерального директора РАЕС з капітального будівництва – начальника управління капітального будівництва Сергія Куроєдова, перед колективом стоїть завдання завершити будівництво РОЦ в середині року. «Там повністю готові класи, укомплектовані меблями та комп’ютерами. Тривають завершальні роботи щодо упорядкування басейну: встановлюється гідроізоляція, вводяться у роботу усі системи. Попереду – поступове приймання приміщень і передача ключів «власникам» об’єкту. До середини року планується підготувати документи для отримання сертифікату в Державній архітектурно-будівельній інспекції», – зазначає С. Куроєдов.

Масштабним та складний з точки зору обсягу роботи об’єктом будівництва є технічний центр автоматизованих дистанційних засобів контролю металу. Він допоможе зосередити усе великогабаритне обладнання служби контролю металу, яке сьогодні знаходиться на енергоблоках №№1, 2 РАЕС в єдиному місці, завдяки чому вивільниться площа центрального залу даних енергоблоків.

Фахівці УКБ відзначають, що роботи на цьому об’єкті не зупинялися у зимовий період. «Взимку вдалося залити фундаментну плиту. Для забезпечення належних умов будівельникам було підведено тимчасове опалення, відтак роботи не припинялися. Виконувались штукатурні роботи, заливання підлоги тощо. Наразі проводиться упорядкування приміщення, монтаж естакади і відповідних мереж. Також завершується зведення каркасу об’єкту, монтаж колон, встановлення плит. Паралельно управлінням виробничо-технічної комплектації проводиться закупівля необхідного для монтажу обладнання. Готуємось до виконання ще однієї роботи, яка входить в об’єм проекту, це цементація ґрунтів», – коментує С. Куроєдов.

Як відзначає Сергій Куроєдов, сьогодні на РАЕС виконується вкрай важлива робота, яка була розпочата ще два роки тому і має найвищий пріоритет не лише для регіону, але й усієї держави. Мова йде про будівництво енергоблоку № 5 РАЕС. В рамках роботи щодо цього проекту фахівці УКБ керуються розробленою минулого року дорожньою картою будівництва енергоблоку №5 Рівненської АЕС. Наразі виконано ряд передпроектних робіт, на черзі розробка техніко-економічного обґрунтування будівництва. 

Не дивлячись на те, що нинішні проекти є доволі масштабними та тривалими, цьогоріч  УКБ розпочинає проектування нових об’єктів будівництва. «У нас є фінансування для проектування третього корпусу НТЦ, де розміститься архів РАЕС та майстерні НТЦ. Зокрема працюємо над розробкою проектної документації по 4-ій карті полігону будівельних та промислових відходів. Минулоріч ми провели геологічні дослідження, в цьому ж році приступаємо до проектування. Проведено електронні торги і визначено проектанта – АТ Харківський науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут «Енергопроект», – наголошує С. Куроєдов.

Після того, як на РАЕС визначились з проектом реконструкції пристанційної площі, було розпочато роботу над реконструкцією під’їзної дороги до підприємства. Передбачена реконструкція дороги від РАЕС до міського кільця, з урахуванням пішохідної та велодоріжок. За словами Сергія Куроєдова цей проект уже розроблений, проходить експертизу, очікується його затвердження, відповідно, подальша реалізація. «В цьому році ми плануємо закінчити частину цього проекту, а саме реконструкцію велосипедних та пішохідні доріжок з встановлення уздовж усієї їх протяжності додаткового вуличного освітлення», – підсумував фахівець.

Капітальні інвестиційні програми, зокрема й інвестиційна діяльність, свідчать про безперервний розвиток підприємства, прагнення його колективу до вдосконалення усіх виробничих процесів.